Презентовано «Індекс Євроінтеграційного Економічного Поступу в Україні за 2014 – 2016 роки»
23 лютого п.р. презентовано результати у Луганській області дослідження «Індекс Євроінтеграційного Економічного Поступу в Україні за 2014 – 2016 роки». Презентація відбулась у Кризисному медіа центрі “Сіверський Донець” о 18.00, де зібрались біля 40 активистів з числа представників громадських організацій та предсатвники департаментів обласної державної адміністарції: Департаменту зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності Луганської облдержадміністрації та Департаменту масових коммунікацій.
З повним текстом брошюри «Індекс Євроінтеграційного Економічного Поступу в Україні за 2014 – 2016 роки» можна ознайомитись тут.
У теперішній час презентація «Індекс Євроінтеграційного Економічного Поступу в Україні за 2014 – 2016 роки» проводиться в рамках проекту «Індекс Євроінтеграційного Економічного Поступу: оцінка економічних реформ в регіонах України на шляху до впровадження зони вільної торгівлі з ЄС», який реалізується Поліським фондом міжнародних та регіональних досліджень (м. Чернігів) у партнерстві з Агентством стійкого розвитку Луганського регіону у складі Асоціації регіональних аналітичних центрів.
Реалізація проекту стала можливою в рамках ініціативи Інституту економічних досліджень та політичних консультацій (м. Київ) «Просування реформ в регіони» за сприяння Європейського Союзу» (http://ec.europa.eu/europeaid).
Під час презентації наголошено на показниках, за якими лідирує Луганська область та за якими відстає від інших регіонів України. Та оголошено рекомендації, які як висновки підготували експерти АСР. А саме, Артем Беднарський – радник голови АСР зазначив, що значною мірою на підвищення рейтингу Індексу продовжує впливати ситуація військового конфлікту на території Луганської та Донецької областей. З цього треба виходити, надаючи рекомендації з підвищення позицій в рейтингу областей. Беручі до уваги те, що наприкінці 2016 року була оновлена Стратегія розвитку Луганської обалсті 2020, було виявлено пріоритетні напрямки по відновленню соціально-економічної інфраструктури та створено нові точки зростання в контексті впровадження нової Державної регіоналної політики, зокрема обрано 4 стратегічні напрямки роботи:
- відновлення критичної інфораструктури та послуг, у тому чилсі забезпечення сталого енергопостачання та підвищення рівня енергетичної безпеки, відновлення транспортно-логістичної інфраструктури;
- підвищення спроможності місцевої вдлади у мовах децентралізації та інформатизації
- економічне відновлення та перехід до сталого розвитку, зокрема підвищення конкурентоспроможності місцевих підприємств регіону, підвищення продуктивності та ефективності сілського господарства, а також створення необхідних умов для інноваційного розвитку регіону та підтримка малого й середного бізнесу
- створення сприятливих умов життя та побудови миру, підвещення рівня особистої та суспільної безпеки, у тому числі впровадження захисту прав людини в умовах озброєного конфлікту.
Слід зауважити, що високі зачення показників 2014-2016 років щодо пунктів 2.12 «Кількість об’єктів інфраструктури для розвитку малого та середнього бізнесу (бізнес-інкубаторів, технопарків, фондів підтримки підприємництва, відносно кількості малих та середніх підприємств регіону», 2.6. «Питомий обсяг фінансування у рамках технічної допомоги ЄС у регіоні»); 2.11. «Кількість тренінгів, відповідних конференцій, засідань за круглим столом, семінарів для сільського населення із залученням експертів ЄС, організованих та проведених ОДА, відносно чисельності наявного сільського населення області, заходів»; 2.6. «Питомий обсяг фінансування у рамках технічної допомоги ЄС у регіоні»; 2.11 «Кількість тренінгів, відповідних конференцій, засідань за круглим столом, семінарів для сільського населення із залученням експертів ЄС, організованих та проведених ОДА, відносно чисельності наявного сільського населення області, заходів» пов’язані з увагою міжнародних організацій та керівництва нашої Держави до регіону та збільшенням з їх сторони фінансової допомоги (гуманітарної, технічної, кредитної та державних субвенцій) для подолання наслідків конфлікту. Тому, необхідно продовжити ефективно використовувати ці ресурси та:
1) Департаменту зовнішніх зносин та зовнішньо економічної діяльності ОДА покращити роботу з координації дій влади на всіх рівнях та міжнардних організацій (спеціальна Координаційної ради, що існую) та забезпечити публічність звітності кращих парктик та досягнутих результатів з метою їх інституалізації у всіх громадах регіону.
2) Департаменту масових комунікацій Луганської ОДА удосконалити структуру представлення інформації, що стосується економічних питань європейської інтеграції на офіційному сайті Луганської ОДА.
3) Луганській облдежадміністарції та її департаментам, всім державним структурам області, організаціям громадянського суспільства необхідно:
- більш ретельно приділяти увагу операційному прану реалізації Стратегії області 2020 через розробку та впроваження ефективних проектів, покращити знання та участі у наукових програмах ЄС (наприклад, ”Горизонт 2020” та ін.), активізувати роботу Агентства регіонального розвитку Луганського регіону, що дозволить покращити ІЄЕП Луганщини вцілому;
- для відновлення діяльності промислових підприємств та безперебійної подачі електроенергії населенню необхідно диверсифікувати канали постачання електричної енергії в регіон, а також розвивати резервні/альтернативні та дублюючі канали для більш тісного включення регіону до Єдиної енергосистеми України;
- щодо сільського господарства важливо підвищити його продуктивність через розвиток наукової, селекційної та дорадницької діяльності, створення відповідної інфраструктури (відкриття племінних та інкубаційних станцій, лабораторій з оцінки якості продукції та зерна);
- головним фактором, що сприятиме подальшому розвитку Луганської області, є відновлення існуючих і створення нових транспортних зв’язків, а саме: будівництво залізничної гілки «Сватове – Білокуракине», що з’єднає залізницю «Кіндрашівська-Нова – Лантратівка» (Старобільська ділянка) з залізницями України;
- допомогати місцевим регіональним компаніям опанувати нові підходи до організації бізнес-процесів, проведення аналізу потенційних ринків збуту, модернізувати свої виробничі потужності використовуючи всі наявні можливості кредитування в т.ч.: отримання нового чи вже вживаного обладнання на умовах лізингу або товарного кредиту у вітчизняних та закордонних виробників; оформлення кредитів в рамках програм міжнародних фінансових організації (ЄБРР, СБРР, ЄІБ) для груп підприємств за галузевою ознакою чи для суміжних виробництв (для створення «ланцюжків доданої вартості»). Така фахова допомога має надаватись професійними організаціями з підтримки бізнесу, які можуть організовувати заходи із підвищення кваліфікації працівників підприємств по найбільш актуальним питанням розвитку (в т.ч. запровадження системи управління якості (ISO 2015), ведення бухгалтерської звітності за міжнародними стандартами, налагодження систем дистрибуції тощо), а також супроводжувати окремі проекти розвитку та допомагати у налагодженні кооперації з національним та міжнародними партнерами.
Нагадаємо, що вже декілька років поспіль ГО “Агентство стійкого розвитку Луганскього регіону” (АСР) разом із 15 організаціями, що входять до Асоціації регіональних аналітичних центрів (та які вже спільно реалізували декілька проектів з питань соціально-економічного розвитку та покращення врядування в Україні), займаються розрахунками Індексу євроінтеграційного економічного поступу областей України. Це процес було започатковано в 2014 році під головуванням Поліського фонду міжнародних та аналітичних досліджень (м. Чернігів).
{gallery}News/2018/02/2018-02-26/01:::0:0{/gallery}