• Головна
  • Новини
  • Адміністративні послуги та електронне урядування: у фокусі економічних реформ
Переглядів: 1847

Адміністративні послуги та електронне урядування: у фокусі економічних реформ

05-06 грудня 2013 року в м. Києві відбулась конференціяна тему «Реформа системи надання адміністративних послуг: вимір у контексті європейських стандартів», організована Координаційним центром з упровадження економічних реформ, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ).

У конференції взяли участь представники організаторів, Державної служби України з питань регуляторної політики та підприємництва, обласних державних адміністрацій та міст обласного значення (Вінницької, Дніпропетровської, Київської, Луганської, Львівської, Сумської, Чернігівської та інших областей України), німецькі експерти та представники громадськості.

Делегація Луганської області була представлена керівниками центрів надання адміністративних послуг міст Луганська, Алчевська, Краснодона, Лисичанська, Рубіжного, Свердловська, Стаханова, Сєвєродонецька, а також працівниками Луганської облдержадміністрації та проекту Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) «Підвищення якості муніципальних послуг в Україні», а також експертами ГО «Агентство стійкого розвитку Луганського регіону».

Перша сесія конференції була присвячена стану та перспективам створення та функціонування центрів надання адміністративних послуг (модератор – Олександр Саєнко, консультант з економічних питань БФ «Фонд економічних та соціальних реформ в Україні», координатор упровадження реформ Координаційного центру з упровадження економічних реформ (поза штатом); друга – електронному урядуванню у сфері надання адміністративних послуг (модератор – Тарас Журавель, координатор проекту GIZ«Підвищення якості муніципальних послуг в Україні»); третя – моніторингу та оцінюванню якості адміністративних послуг (модератор – Олексій Кубарь, технічний радник проекту GIZ«Підвищення якості муніципальних послуг в Україні»).

Учасники конференції поділились досвідом впровадження місцевих ініціатив з надання адміністративних послуг та впровадження елементів електронного урядування, обговорили подальші плани щодо впровадження реформ у цій сфері, а також перспективи впровадження німецького досвіду «бенчмаркінгу» (міжмуніципального порівняння).

Зокрема, експерти Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) інформували присутніх про розвиток системи надання адміністративних послуг європейських країн та розповіли про напрями роботи з реформування цієї системи у Німеччині.

«За результатами опитувань було визначено, що за способами зв’язку з органами влади громадяни надають перевагу особистим зверненням та спілкуванню за телефоном, - повідомив експерт проекту GIZ, др. Дітер Шиманке. – Тому в Німеччині на сьогодні активно розвивається система обслуговування громадян послугами кол-центрів органів влади за єдиним номером 115. На сьогодні до лінії 115 має доступ майже третина населення Німеччини».

Бон Бонвітт, засновник та колишній голова програми SIGMA, розповів про досвід реформування адміністративних послуг в країнах ОЕСР. «Україні необхідно уникати пасток «кращого досвіду», адже такий досвід може не відповідати місцевим особливостям», - зазначив Бон Бонвітт.

Директор департаменту Луганської міської ради з питань регуляторної політики та підприємництва Ольга Калініченко повідомила про розвиток Центру надання адміністративних послуг у місті Луганську та перспективи створення Луганського центру розвитку компетенції адміністративних службовців. Керівник Центру надання адміністративних послуг міста Івано-Франківськ інформувала про досвід надання послуг Державної міграційної служби через Центр надання адміністративних послуг.

Під час другої сесії координатор упровадження економічних реформ Марія Горностай поінформувала присутніх про станта перспективи впровадження елементів електронного урядування в системі надання адміністративних послуг. Вона розповіла про плани щодо розвитку Єдиного державного порталу адміністративних послуг та інших елементів електронного урядування. «Проте органам місцевого самоврядування не варто боятись реалізовувати власні проекти у сфері електронного урядування, - сказала Марія Горностай. – Всі ці проекти є цікавими та корисними».

Експерт проекту GIZдр. Крістіан Еге розповів про засади сучасного адміністрування за допомогою бізнес-процесів та електронного уряду, після чого представники Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Вінницької міської ради та Центру надання адміністративних послуг міста Києва поділились досвідом впровадження елементів електронного урядування у центрах надання адміністративних послуг. Також представники м. Києва запропонували присутнім безоплатно передати іншим територіям програмне забезпечення, розроблене для автоматизації системи надання адміністративних послуг. Разом із тим, плата за користування «хмарними» технологіями складатиме 300 грн/міс. за одне робоче місце. Таким чином обслуговування такого робочого місця коштуватиме дорожче сумнозвісного програмного продукту «Реєстр документів дозвільного характеру».

Другий день конференції був присвяченийоцінці якості надання адміністративних послуг. 

Олександр Андрєєв, директор департаменту ліцензування та дозвільної системи Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, інформував присутніх про результати моніторингу виконання органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог Закону України «Про адміністративні послуги». Моніторинг проводився на підставі офіційної інформації від органів влади та з урахуванням результатів опитування громадян. За результатами встановлено, що із загальної кількості звернень до центрів надання адміністративних послуг звернення підприємців про отримання документів дозвільного характерускладаютьблизько 20 %. Інші - звернення громадян про надання адміністративних послуг. При цьому 66 % опитаних громадян зазначають, що із відкриттям ЦНАП якість послуг покращилась. До проблемних питань можна віднести різні строки та форми звітності, неузгодженість та недостатня координованість діяльності як місцевих, так і центральних органів влади.

Разом із тим тільки 21 % законодавчих актів відповідають нормам Закону України «Про адміністративні послуги». Інші  потребують внесення відповідних змін.

Професор Німецького університету адміністративних наук, експерт проекту GIZ, др. Кай Массер розповів про німецький досвід поширення кращих практик через інструмент бенчмаркінгу, особливості його застосування та відмінності від звичайної оцінки якості. Він поінформував, що бенчмаркінг дозволяє порівняти якість надання адміністративних послуг різними органами влади та виявити точки потенційного зростання.

Ольга Горуненко, експерт з управління людськими ресурсами, повідомила про перспективи використання профілю компетенцій в системі добору, навчання та оцінювання адміністраторів центрів надання адміністративних послуг. Вона зазначила, що за результатами опитування адміністраторів визначено найбільш вагомі компетенції, які будуть відображені у профілях та враховані під час організації навчання. До таких, зокрема, належать спроможність на практиці використовувати чинне законодавство, вирішувати конфлікти, використовувати сучасні технології та інші.

Олена Урсу, керівник проекту ЄС/ПРООН «Поширення кращих практик недержавного моніторингу надання адміністративних послуг», розповіла присутнім про проведену роботу з впровадження та поширення кращих практик громадського моніторингу у сфері надання адміністративних послуг. Олена Урсу зазначила, що до початку проекту з громадського моніторингу надання адміністративних послуг було реалізовано проекти  щодо впровадження систем управління якістю при наданні адміністративних послуг, проведено ряд навчальних заходів для органів місцевого самоврядування та підтримано проект зі створення центру надання адміністративних послуг у малому місті.

Олександр Саєнко, координатор з упровадження економічних реформ, підбиваючи підсумки конференції, наголосив на необхідності системних зрушень у сфері адміністративних послуг та важливості підтримки реформ на місцевому рівні.

Представники Координаційного центру з упровадження економічних реформ високо оцінили досягнення територій у сфері надання адміністративних послуг та розвитку електронного урядування. Також вони поінформували про плани впровадження реформ у цих сферах та зазначили, що місцеві державні адміністрації та муніципалітети можуть і в подальшому впроваджувати власні новації.

Представники територій звернули увагу на низьку координованість дій  між центральними органами виконавчої влади та висловили сподівання на покращення ситуації у найближчий час. Муніципалітети звернули увагу на важливу роль держави у визначенні вектору розвитку та стандартів роботи з надання адміністративних послуг та впровадження електронного урядування.

На завершення конференції бажаючі мали змогу ознайомитись із роботою Центру надання адміністративних послуг Солом’янського району міста Києва.

Щодо оцінки конференції всі учасники були одностайні – захід був цікавий, корисний. Він дозволив територіям узнати більше про напрями державної політики у сфері реформування адміністративних послуг та електронного урядування, обмінятись досвідом та віднайти нові ідеї для місцевого розвитку.

 

 

Яндекс.Метрика