Агентство стійкого розвитку Луганського регіону – учасник проекту «Асоціація регіональних аналітичних центрів: інструмент для підвищення ефективності управління в регіонах України»
За результатами конкурсного відбору, який проводився Поліським фондом міжнародних та регіональних досліджень (м. Чернігів), ГО «Агентство стійкого розвитку Луганського регіону» стало учасником проекту «Асоціація регіональних аналітичних центрів: інструмент для підвищення ефективності управління в регіонах України» (далі – Проект).
Метою Проектує підвищення аналітичної та організаційної спроможності регіональних аналітичних центрів в Україні шляхом їх залучення до моніторингу та аналізу якості надання адміністративних послуг населенню України.
Проект реалізується Поліським фондом міжнародних та регіональних досліджень у партнерстві з Міжнародною Асоціацією Інституцій Регіонального Розвитку «МАІРР» (м. Ужгород) та Асоціацією аналітичних центрів за Відкрите суспільство (PASOS) (м. Прага, Чехія) за підтримки Європейського Союзу.
Дана ініціатива передбачаєпідвищення обізнаності представників аналітичних центрів України у питаннях моніторингу та аналізу адміністративних послуг, проведення оцінки та покращення якості адміністративних послуг у регіонах, для чого буде створено Асоціацію регіональних аналітичних центрів.
У рамках зазначеного Проекту з 6 по 8 травня 2013 року у м. Ужгородівідбувся перший триденний тренінг, присвячений особливостям європейських систем адміністративних послуг та українського досвіду в даній сфері.
Учасниками тренінгу були 12 представників громадських організацій з Вінницької, Волинської, Дніпропетровської,Донецької, Київської, Луганської, Миколаївської, Полтавської, Харківської, Херсонської, Черкаської та Чернівецької областей.
У якості тренерів залучалися спеціалісти у сфері адміністративних послуг з Міжнародної Асоціації Інституцій Регіонального Розвитку «МАІРР» та PASOS.
Олег Лукша– консультант Асоціації міст України, член правління Асоціації Агенцій регіонального розвитку України ознайомив учасників тренінгу з поточною ситуацією, що склалася у сфері адміністративних послуг, та основними нормативно-правовими актами, які стосуються зазначеної сфери. Тренер також презентував проблеми і перспективи розвитку сфери адмінпослуг в Україні.
Тренер від країн Європейського Союзу Петері Габор (Угорщина) виступив перед учасниками тренінгу з презентаціями на тему: «Реформування держсектору: функції та цілі обслуговування клієнтів» і «Реалізація обслуговування клієнтів: програмні кроки».
Ще один тренер від країн Європейського Союзу Теванней др Шуді Аннамарія (Угорщина) ознайомила учасників заходу з питаннями діяльності та організаційними відносинами центрів обслуговування клієнтів, створених в Угорщині, їх кадровим забезпеченням та культурою.
Аннамарія має багатий досвід роботи у сфері надання адміністративних послуг, вона сама безпосередньо брала участь у створенні центру обслуговування клієнтів (ЦОК) у місті Будафок, який, у свій час, був одним із кращих в Угорщині. Його досвід роботи вивчався та впроваджувався німецькою стороною.
На думку тренера ЦОК – це обличчя держави, її відображення. Тому ЦОК повинні працювати відкрито та прозоро. Там повинні бути комфортні умови як для клієнтів, так і службовців, які в них працюють. Головна мета ЦОК – надання швидко та якісно послуг.
Діяльність ЦОК базується на 12-и наступних функціях: навчання для працівників; інформаційне забезпечення; взаємовідносини з клієнтами; обслуговування клієнтів; відслідкування справ; робота над скаргами; підтримка клієнтів; консультативні послуги; надання умов; аналіз клієнтських зв’язків; представлення продуктів; комунікаційні завдання.
На зустріч з учасниками семінару-тренінгу було запрошено начальника управління підприємництва Головного управління економіки Закарпатської облдержадміністрації Владислава Міцу, який поінформував про стан справ з надання адміністративних послуг в області.
На сьогодні це чи не єдиний в Україні регіон, де не створено жодного центру надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП). Проте на території області діє пілотний проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через Укрпошту». Обласною держадміністрацією підписано Угоду про взаємодію з Укрпоштою. Поштові відділення Укрпошти пропагують ЦНАПи у віддалених селах.
У рамках заходу в Ужгородській міській раді відбулося засідання круглого столу, на якому обговорювалися кращі практики надання адміністративних послуг у регіонах України.
Представники міської ради висловили своє бачення створення ЦНАП в Ужгороді. На думку Лесі Крайниківської – начальника обласного дозвільного центру, державного адміністратора, ЦНАП повинен знаходитися в окремому приміщенні, там повинні бути комфортні умови як для надавачів, так і отримувачів адміністративних послуг, і туди хотілося б йти. Проте на сьогодні, зазначила пані Леся, не хватає практичного досвіду у створенні ЦНАП і назріла велика потреба у вивченні кращих практик з виїздом на місце.
Представники громадських організацій Ужгорода пообіцяли чиновникам посприяти в поїздці до деяких обласних центрів з метою вивчення кращих практик створення ЦНАП.
Представник ГО «Подільська Агенція регіонального розвитку» Олег Левченко розповівпрофункціонування Прозорого офісу у м. Вінниці, який був створений як центр надання адміністративних послуг одним із перших в Україні. Наразі в цьому обласному центрі діє ще 3 центри з надання соціальних послуг.
Експерт ГО «Агентство стійкого розвитку Луганського регіону» Наталія Коломицева поінформувала учасників круглого столу про створення та діяльність Центру адміністративних послуг у м. Луганську, а також перспективу його функціонування.
Максим Корявець– координатор Проекту повідомив учасників тренінгу про подальші заходи, які планується реалізувати в рамках Проекту. У липні поточного року у місті Чернігові планується проведення другого семінару-тренінгу для представників громадських організацій 15 регіонів України, а у вересні – підписати Угоду про створення Асоціації регіональних аналітичних центрів. Регіональні представники, які пройдуть навчання в рамках Проекту, здійснюватимуть моніторинг діяльності ЦНАПів у своїх регіонах.
Як зазначив пан Максим термін реалізації Проекту запланований до січня 2015 року.
В результаті проведеного заходу учасники тренінгу ознайомилися з державною та зарубіжною політикою у сфері адміністративних послуг, обмінялися досвідом щодо створення та функціонування центрів надання адміністративних послуг, а також знайшли нових партнерів для подальшої співпраці та отримали відповідні сертифікати.
Хотілося б щиро подякувати організаторам семінару-тренінгу за теплий прийом та комфортні умови перебування в Ужгороді.
Це чудове, багатонаціональне європейське містечко зустріло учасників тренінгу по-літньому теплою та сонячною погодою. Саме в ці дні в Ужгороді вже відцвітала сакура, від квіту якої вулиці міста були неначе вкриті ніжною рожевою ковдрою.
Своєю чарівною красою дивували кремезні каштани, які гордо горіли білими та рожевими свічками.
Липова алея, яка розкинулась повздовж річки Уж, надає місту особливого шарму, утворюючи прекрасну набережну. Туди хочеться йти і знову повертатись, щоб помилуватись поважними багаторічними липами, які ось-ось розквітнуть пахучим квітом.
Не забудуться також враження, отримані від обласного фестивалю писанки, який проходив в Ужгороді. Всі бажаючі мали змогу ознайомитися із писанками, представленими з усіх куточків регіону. Багато писанкових витворів дивували відвідувачів своєю красою, фантазією та креативним підходом.
Прес-служба АСР
