Підвищення тарифів на перевезення пасажирів муніципальним транспортом у м. Луганську відбудеться найближчим часом
16.01.2013 у виконавчому комітеті Луганської міської ради за участю експертів ГО «Агентство стійкого розвитку Луганського регіону» відбулося засідання робочої групи з питань регуляторної політики. Обговорювалися 4 проекти регуляторних актів, які оприлюднено у щотижневій міській громадсько-політичній газеті «Жизнь Луганска» та на сайтах Луганського міського голови, Луганської міської ради та її виконавчих органів у розділі «Регуляторна політика».
У сфері транспортних послуг.
Проектом рішення виконавчого комітету Луганської міської ради «Про встановлення в міському комунальному підприємству «Луганськелектротранс» тарифів на проїзд в міському електричному транспорті (трамвай, тролейбус)» передбачено підвищення тарифу на перевезення пасажирів електротранспортом до 1,50 гривні за одну поїздку.
Аналогічне підвищення передбачено також проектом рішення виконавчого комітету Луганської міської ради «Про встановлення міському комунальному підприємству «Луганськелектротранс» тарифу на послугу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в звичайному режимі руху».
Необхідність такого підвищення виникла у зв’язку зі зростанням мінімальної заробітної плати та інших витрат (пальне, паливно-мастильні матеріали, запчастини, шини, ремонт та обслуговування рухомого складу, медичне обслуговування, орендна плата, банківські відсотки, податки тощо).
Розмір економічно обґрунтованих витрат на послуги з перевезення пасажирів міським транспортом складає 2 гривні за одну поїздку. Проте Міністерством економічного розвитку і торгівлі зазначені розрахунки тарифу на послуги з перевезення пасажирів муніципальним транспортом у місті Луганську було відхилено та погоджено тарифи у розмірі 1,50 гривні за одну поїздку. Різниця у розмірі 50 копійок за перевезення одного пасажира буде відшкодовуватися міському комунальному підприємству «Луганськелектротранс» за рахунок місцевого бюджету.
Прийняття зазначених рішень передбачає покращення обслуговування населення міста Луганська, умов роботи водіїв та утримання рухомого складу електротранспорту та автотранспорту в робочому стані.
У сфері розвитку інфраструктури.
Право органів місцевого самоврядування залучати кошти замовників будівництва для пайової участі у розвиток інфраструктури населених пунктів встановлено Законом України від 17.02.2011 № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон).
Рішенням Луганської міської ради від 29.07.2011 №12/19 «Про встановлення порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м. Луганська» був впроваджений механізм залучення коштів замовників на вищезазначені потреби в обласному центрі.
На сьогодні до зазначеного регуляторного акту необхідно внести зміни щодо скасування Цільового фонду розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Луганська та визначити, що кошти пайової участі перераховуються замовником до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету м. Луганська. Вказані зміни передбачено проектом рішення Луганської міської ради «Про встановлення порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м. Луганська".
Очікується, що реалізація такого регуляторного акту сприятиме впорядкуванню механізму розрахунку і сплати пайової участі та постійному збільшенню надходжень до міського бюджету за рахунок укладених нових договорів із суб‘єктами господарської діяльності.
Робочою групою також обговорювався проект рішення виконавчого комітету Луганської міської ради «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Луганської міської ради від 10.08.2011 № 252 «Про затвердження Положення про порядок розміщення, встановлення та експлуатації технічних елементів телекомунікаційних мереж (Інтернету, кабельного телебачення), супутникових антен, охоронних засобів, інших приймальних пристроїв на будівлях та спорудах, що перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Луганська або на житлових будівлях, які за рішенням виконавчого комітету Луганської міської ради передані в управління виконавцям послуг з утримання будинків та споруд і прибудинкової території, та плати за використання вищевказаних об’єктів» із змінами до нього».
На сьогодні склалася ситуація, коли відсутнічітко визначені права та обов’язки відповідних установ, підприємств та організацій – балансоутримувачів житлових будинків під час розміщення, встановлення та експлуатації технічних елементів телекомунікаційних мереж (Інтернету, кабельного телебачення), супутникових антен, охоронних засобів, інших приймальних пристроїв на будівлях та спорудах суб’єктами господарювання. Балансоутримувач не має повноважень щодо впливу на Заявника (провайдера) у разі ушкодження конструкцій будівель або споруд, що перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Луганська або на житлових будівлях, які за рішенням виконавчого комітету Луганської міської ради передані в управління виконавцям послуг з утримання будинків та споруд і прибудинкової території, оскільки всі права та обов’язки чинним Положенням надані Управлінню житлово-комунального господарства Луганської міської ради, яке не здійснює безпосередньо експлуатацію житлового фонду та не несе відповідальність за належну експлуатацію.
Ситуація, що склалася, потребує врегулювання зазначеного питання шляхом прийняття виконавчим комітетом Луганської міської ради вищевказаного рішення.
Прийняття регуляторного акту надасть змогу упорядкувати розгляд питань щодо розміщення, встановлення та експлуатації технічних елементів телекомунікаційних мереж (Інтернету, кабельного телебачення), супутникових антен, охоронних засобів, інших приймальних пристроїв на будівлях та спорудах та відшкодовувати витрати за використання вищезазначених елементів.
Прес-служба АСР
