Представники Агентства взяли участь у роботі конференції з питань адміністративних послуг та їх кращих практик

Організаторами конференції виступили: Центр політико-правових реформ, Центр досліджень місцевого самоврядування, Координаційний центр з упровадження економічних реформ, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Київська міська державна адміністрація, Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ), Канадське бюро міжнародної освіти (CBIE), Фонд Фрідріха Науманна «За Свободу» (FFN).
Мета заходу – обговорення стану справ, що склалися у сфері надання адміністративних послуг.

Найчисельнішою (12 осіб) була делегація від Луганської області, до складу якої увійшли представники Головного управління економіки облдержадміністрації, Луганської, Свердловської, Стахановської, Алчевської, Рубіжанської міських рад та Агентства стійкого розвитку Луганського регіону. Делегацію очолював технічний радник проекту Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) «Підвищення якості муніципальних послуг, Луганська область» Олексій Кубар.
Модераторами заходу були Ігор Коліушко таВіктор Тимощук.

Ігор Коліушко, голова правління Центру політико-правових реформ, Олександр Данилюк, керівник Координаційного центру з упровадження економічних реформ, радник Президента України, Микола Поворозник, начальник Головного управління Київської міської державної адміністрації з питань регуляторної політики і підприємництва, Міріам Космель, керівниця Представництва Фонду Фрідріха Науманна в Україні, Антон Вірт, керівник програм Німецького товариства міжнародного співробітництва та Карен Далкі, директорка Канадського бюро міжнародної освіти.





Марія Горностай та Олександр Саєнко,координаториКоординаційного центру з упровадження економічних реформ, поінформували учасників конференції про загальну стратегію реформи у сфері адміністративних послуг, результати за 2012 рік та плани на 2013 рік.

Проте Національний план дій на 2012 рік у частині адміністративних послуг виконано тільки на 40%. Із запланованих 33 завдань не виконано 19.

- Вступив у дію Закон України “Про адміністративні послуги”.
- Скорочено перелік документів, необхідних для одержання адміністративної послуги
- на 36% скорочено кількість платних послуг,
- на 44% скорочено кількість господарських послуг органів виконавчої влади,
- для 73 адміністративних послуг кількість документів, що вимагаються при наданні послуги, було зменшено на 180.
- Реалізація пілотних проектів щодо надання послуг Земагенства та ДМС через центри адміністративних послуг.
- Забезпечення отримання соціальної допомоги та звернення до органів Пенсійного фонду за принципом Єдиного вікна.
- Спрощення процедури отримання посвідчення водія.
- Вдосконалення процедури державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів (виконано частково).
- Скасування не передбачених законодавством надбавок (ДАІ, МВС).
- Створення центрів адміністративних послуг в обласних центрах (виконано частково).
- Формування та забезпечення ведення реєстру адміністративних послуг.
- Розроблення пілотної версії Всеукраїнського порталу адміністративних послуг.
Основні завдання, які не вдалося виконати у 2012 році:
- Затвердження вичерпного переліку бланків документів суворого обліку та встановлення плати за них у розмірі, що не перевищує вартості їх виготовлення.
- Виготовлення бланків документів суворого обліку виключно на ДП, що перебувають в управлінні Мінфіну, на Банкнотно-монетному дворі НБУ.
- Вдосконалення процедури державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів (виконано частково).
- Забезпечення можливості завірення вірності (фото) копій документів при отриманні адміністративної послуги у центрах надання адміністративних послуг посадовими особами цих центрів.
- Створення центрів адміністративних послуг в обласних центрах (виконано частково)
- Розширення функціональних можливостей та наповнення інформацією Всеукраїнського Порталу адміністративних послуг
- Віднесення плати за користування реєстрами до Державного бюджету.

В цей же день учасники конференції ознайомилися, із виїздом на місце, з облаштуванням та роботою Центру надання адміністративних послуг Солом’янського району м. Києва і діяльністю Київського міського дозвільного центру.
У другий день роботи заходу учасники знайомилися із кращими практиками діяльності ЦНАПів.


Представники Хмельницької та Харківської міських рад поділилися досвідом створення та функціонування своїх Центрів надання адміністративних послуг.
Марія Горностай поінформувала, що ЦНАПи відкрито в 19 обласних центрах, в решті міст Центри будуть відкриті до кінця наступного року. Зазначено 7 найкращих центрів України (приводяться в алфавітному порядку): Івано-Франківськ, Київ, Луганськ, Львів, Одеса, Суми та Харків.
Учасникам конференції було продемонстровано матрицю оцінки Центру адміністративних послуг. На думку організаторів заходу необхідно розробити рейтинг оцінювання діяльності Центрів, щоб стимулювати їх роботу.
Олександр Каменчук, заступник начальника управління реформування системи адміністративних послуг Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, повідомив, що зараз реалізується пілотний проект «Єдиний державний портал адміністративних послуг».

Питання адміністративних послуг знаходиться в компетенції Мінекономрозвитку, проте роз’яснення за кожною послугою надається відповідним міністерством чи відомством. Міністерство надає роз’яснення зі створення ЦНАП.
Цікавим було повідомленняОлександра Саєнка про те, що послуги зміни місця реєстрації проживання та отримання паспорта громадянина України будуть здійснюватися через ЦНАПи. Посада паспортиста скасовується. Частина паспортисток переводиться в Центри як представники від міграційної служби.
У Вінниці реалізується пілотний проект з надання послуг Держземагенства України. У Вінницькому ЦНАПі ці послуги надаються у вигляді консультацій, оскільки видача актів на землю здійснюється у спеціальному приміщенні.
Викликала зацікавлення інформація щодо реалізації на території Закарпаття, Львова, Дніпропетровська, Одеси, Сум та Харкова пілотного проекту «Адміністративні послуги: спрощений доступ через Укрпошту». Розроблено спільний план дій зі створення ефективної системи взаємодії працівників поштових відділень та Центрів.
Ігор Коліушко запропонував представникам органів влади на місцях переглянути свої реєстри надання послуг і привести їх у відповідність, сформувавши два реєстри: адміністративні та неадміністративні послуги. Він також зазначив, що соціальні послуги будуть віднесені до адміністративних послуг.
У третій день роботи конференції відбулося підсумкове пленарне засідання та загальна дискусія.
Учасники конференції вирішили про наступне:
- Перелік адміністративних послуг необхідно затвердити законом.
- На місцевому рівні необхідно розробити брендинг свого ЦНАПу.
- Державний веб-портал повинен містити всю інформацію про державні послуги, а сайт ЦНАПу – про муніципальні.
- Необхідно підготувати методичні рекомендації по розробці місцевих веб-сайтів. Місцеві сайти повинні мати єдину структуру і це повинно регламентуватися відповідним документом.
- Система нових технологій, яка застосовуватиметься в ЦНАПі, повинна бути самою перспективною, передовою.
- Необхідно розробити єдине програмне забезпечення.
- Потрібно підвищити роль неурядових організацій у реформуванні адміністративних послуг. Громадський контроль НГО. Фінансова підтримка ЦНАП з боку НГО через реалізацію проектів за рахунок грантів (Фонд «Відродження», Уряд Швеції, ПРООН, Єврокомісія) тощо.
- Сприяти прийняттю проекту Закону «Про адміністративний збір».
В результаті проведеного заходу учасники конференції ознайомилися з державною політикою у сфері адміністративних послуг, в тому числі Законом України «Про адміністративні послуги», прийнятим у вересні поточного року, обмінялися досвідом щодо створення та функціонування Центрів надання адміністративних послуг.
Отримана інформація та набутий досвід сприятимуть на місцях впроваджувати кращі практики при створенні Центрів надання адміністративних послуг.
Прес-служба АСР
