Зусилля Агентства по розробці «нового проекту по старим об’єктам» на конкурс Антикризової гуманітарної програми МФ «Відродження»
Проект під назвою: «Ревіталізація сільських закладів культури Луганської області для відродження громадської активності» поданий громадською організацією «Агентство стійкого розвитку Луганського регіону» має на меті відродження діяльності закладів культури, а саме:
- села Калинове Попаснянського району;
- села Половинкине Старобільського району
- села Чмирівка Старобільського району;
- села Райгородка Сватоівського району;
- села Коломийчиха Сватівського району;
- села Бобрикове Антарцитівського району;
- міста Олександрівськ Ленінського району м.Луганськ (мале місто);
- міста Молодогвардійськ м.Краснодон (мале місто);
- смт. Біловодськ Біловодського району;
та перетворення їх в центри громадської активності вищевказаних населених пунктів шляхом налагодження партнерських відносин та навчання їх реалізації спільних проектів з громадськими організаціями місцевого та обласного рівня по ремонту, оснащенню закладів культури сучасним обладнанням, навчанню сучасним методам організації спільної творчої діяльності (благодійні та фандрейзингові акції, кінофестивалі та ін.) для їх більш ефективного функціонування на благо розвитку громади в умовах фінансової кризи.
Експерти АСР під час своєї співпраці із сільськими, міськими та районними партнерами з числа органів влади та місцевих партнерських громадських організацій протягом останніх років дуже часто підіймали питання стану будинків культури, їх загального занепаду, руйнування та недостатності коштів на їх підтримку в місцевих бюджетах. Експерти АСР зробили більш детальне перед проектне невеличке опитування місцевих громадських організацій партнерів АСР та представників місцевих закладів культури під час написання даного проекту та врахували рекомендації Обласного Ресурсного Центру Розвитку Громад Проекту ЄС/ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» в Луганській області, що вже не один рік працює с невеличкими населеними пунктами Луганської області та дуже добре знає їх проблеми. Все це дозволяє стверджувати наступне.
Територіальні громади стикаються зі значною кількістю соціальних проблем, актуальність яких настільки гостра протягом останніх двох років загальної фінансової кризи, що всі знаходяться в «занепаді» духом щодо взагалі можливості їх вирішення. Проявом цих проблем є такі негативні явища, як:
- низькій рівень життя громадян, особливо на селі, де високий рівень безробіття та відсутність альтернатив у питаннях працевлаштування поглиблюють гостроту ситуації;
- розповсюдження інфекційних, онкологічних хвороб та алкоголізму і наркоманії, як наслідок – зменшення тривалості життя;
- неефективність дій та незнання деяких аспектів управління територіями нових складів місцевих рад (вибори були не так давно, та де іноді к управлінню громадами прийшли зовсім недосвідчені в цих питаннях особи).
Вищезазначені чинники призводять до загальної пасивності громадян та на рівні із фінансовою – до духовної кризи. Мережа будинків культури (далі БК) є досить розгалуженою, хоча й знаходиться в стані кризи, проявом якої є скорочення чисельності цих закладів та місць в них більшими темпами, ніж скорочується населення тих пунктів ще вони знаходяться. Як з’ясувалось - це загальна тенденція в України. (про що свідчать й дані сайту Державного комітету статистики http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2006/cltr_rik/cltr_u/cltr_u.html
та http://www.ukrstat.gov.ua/, а також дослідження «Діяльність будинків культури по задоволенню потреб громад, що здійснив Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ) в рамках проекту «Спільний шлях в майбутнє» в січні-лютому 2010 року на території Кіровоградської, Чернігівської, Рівненської, Миколаївської та Дніпропетровської областей України).
На локальному рівні в умовах кризи спостерігається загальна наступна ситуація: на підтримку БК у влади - не вистачає ресурсів, а наявний потенціал у вигляді будинків культури – знаходиться в такому жахливому стані (будівлі руйнуються, газове опалення дуже дороге, зношене обладнання) – що активні громадяни (соціальні ініціативи яких менш витратні порівняно з традиційними бюджетними) - не можуть використовувати їх для підняття активності громадян та перетворення БК в центри громадської активності.
Не можна стверджувати, що налагодження співпраці через реалізацію запропонованого проекту (з ремонтною, оснащенням та просвітницькою складовою) - є єдиним шляхом подолання вищезгаданих соціальних негараздів, але, безумовно, одним зі шляхів вирішення проблем 8 населених пунктів та будинків культури Луганської області, які звернулись за допомогою в АСР та цим самим вже висловили активність та небайдужість до вищеописаної проблеми, а значить, що від впровадження проекту повинен бути великий соціальний ефект та за критерієм вартість/ефективність повинен бути також досить привабливим.
Враховуючи вищевикладене слід відмітити, що описана вище проблема стосується абсолютно всіх населених пунктів та їх закладів культури, обраним в цей проект. Але за допомогою в АСР звернулись активісти тільки нижчеперелічених громад, та тому, саме їх об’єкти увійшли до проекту АСР. Слід також відмітити конкретні персональні проблеми кожної громади щодо стану будинків культури, а саме:
• села Калинове Попаснянського району. Будинок культури (далі скорочено – БК) селища обслуговує 3 населених пункти (смт.Калинове, с.Новоолександрівка, с.Калиново-Борщевате) з населенням 3896 осіб, проблемою якого є - низька матеріально-технічна база та необхідність в дрібних ремонтах внутрішніх приміщень. Але громада вважає,що вирішення проблеми з закупівлею сучасного обладнання для творчих колективів дозволить разом з ГО «Добробут» організовувати різні благодійні акції та концерти й таким чином дозволить залучати кошти для Фонду підтримки закладів культури селища, за рахунок якого поступово можна буде й відремонтувати приміщення будинку культури та реалізовувати інші громадські ініціативи. До проекту планується залучити спонсорів, громаду та бюджетні кошти. Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». Згідно цих листів на виконання робіт по проекту – закупівлі обладнання для творчих колективів будинку культури, загальною вартістю 49712,00 грн. планується залучити:
- 3495,00 грн.. – від ГО «Добробут та приватних спонсорів;
- 10170,00 грн. – від Калинівської селищної ради;
- 36047,00 грн. - від МФ «Відродження».
• села Половинкине Старобільського району. Будинок культури села обслуговує 1 населений пункт з населенням 2771 особа, проблемою якого є - скорочення бюджетного фінансування на опалення в умовах фінансово-економічної кризи, що призводить до неможливості роботи БК взагалі.
Тим більш що на його базі функціонує філія Старобільської районної центральної бібліотеки з книжковим фондом 14500 книжок. Тому щоб відродити роботу БК, бібліотеки та гуртків необхідно встановити економні електроконвектори, які дозволяють регулювати температурний режим в приміщенні. Планується придбання сучасної музичної апаратури для колективів БК та комп’ютеру для бібліотеки. До проекту планується залучити спонсорів, громаду та бюджетні кошти. Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». На виконання робіт по проекту опалення загальною вартістю 48738,43 грн. планується отримати:
- 8286,25 грн. . – від ГО «Спілка сільських добродіїв» та приватних спонсорів;
- 13142,19 грн. – від Половинкинської сільської ради
- 27309,99 грн. - від МФ «Відродження».
• села Чмирівка Старобільського району. Будинок культури (далі скорочено – БК) села, що побудований у 1967 році обслуговує 3 населених пункти (с.Чмирівка, с.Запорізьке та смт.Степове) з населенням 4671 особа, проблемою якого є - необхідність в ремонту внутрішніх приміщень (останній ремонт робився у 1987 році), що є пріоритетом соціально-економічного плані розвитку села, згідно якого вже виділено на ремонт покрівлі 40000 грн.
Але необхідне завершити почате та завершити внутрішні роботи приміщень для занять з молоддю, яку необхідно залучати до БК що б зняти соціальну напругу та незадоволеність громади села всім у кризовий період. Відновлення роботи малої зали БК, зайняття вокального та танцювального колективів. До проекту планується залучити спонсорів, громаду та бюджетні кошти. Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». На виконання робіт по проекту загальною вартістю 150041,09 грн. планується отримати:
- 19886,57 грн.. – від ГО «Чмирівський світанок» та приватних спонсорів ;
- 40000,00 грн. – міський бюджет Чмирівської сільської ради;
- 90154,52 грн. - від МФ «Відродження».
• села Райгородка Сватівського району. Будинок культури (далі скорочено – БК) села обслуговує 4 населених пункти (с.РайгороБКа, с.Свердлівка, с.Новоєгорівка та с.Надія) з населенням 1470 осіб, проблемою якого є – відсутність обладнання для роботи молоді, комп’ютерної техніки з піБКлюченням до мережі Інтернет. Тим більш громаді необхідно в умовах кризи доробити обладнання БК ще й тому, що він вже виконує функцію Центру розвитку громади, де працює ГО «Райгородська», та збираються щоб відпочити та поспівати пісні й ветерани, які спілкуються з чаюванням із молоддю та підлітками, чого раніше не було. Хоча БК у мовах загальної фінансової кризи не до фінансується з бюджету, громада й сама прикладаї багато зусиль щодо його відновлення – за останні 2 роки було замінено вікна, двері, відремонтоване опалення та частково відремонтована покрівля й зараз вже стоїть питання обладнання БК для більш ефективної його роботи. До проекту планується залучити спонсорів, громаду та бюджетні кошти. Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». На закупівлю обладнання по проекту загальною вартістю 36788,00 грн. планується отримати:
- 7677,00 грн. – від Райгородської сільської ради
- 7494,00 грн. – від ГО «Райгородська»
- 21517,00 грн. від МФ «Відродження».
• села Коломийчиха Сватівського району. Будинок культури (далі скорочено – БК) села обслуговує 2 населених пункти (с.Коломийчиха, с.Жовтневе) з населенням 570 осіб, але послугами БК користується населення сусідніх 3-х сіл з населенням 1980 осіб. Проблема – через відсутність коштів в умовах останніх двох років кризи будівля прийшла до аварійного стану так як з’явилась тріщина в стіні із зовні та якщо не виправити причини руйнування будівлі (зробити ремонт цоколю та підвалу) то можна взагалі утратити будівлю, яка тільки одна пристосована до загальних зборів та має залу для масових заходів серед 5-ти найближчих сіль. Але не вважаючи на це, громада продовжує здійснювати культурні заходи та зберігає роботу творчих колективів. Тому поперед всього громаді необхідно почати ремонт приміщення, на співфіансування якого вже знайшли спонсорські кошти та частку готова виділити сільрада. Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». На виконання робіт по проекту загальною вартістю 151913,01 грн. планується отримати:
- 47253,60 грн. – від Коломийчиської сільської ради
- 21573,61 грн. – від ГО «ДЖЕРЕЛО 2009»,
- 83085,80 грн. – від МФ «Відродження».
• села Бобрикове Антрацитівського району. Будинок культури (далі скорочено – БК) селища обслуговує 5 населених пункти (с.Бобрикове, с.Клунікове, с.Новокраснівка, с.Єгоровка, с.Вишневе) з населенням 2020 осіб.
Проблема БК - відсутнє будь-яке обладнання у відновленої за рахунок бюджетних коштів різного рівня, будівлі БК. Ремонт остаточно буде завершено у лютому місяці, але в умовах фінансової кризи - ремонт – це не вирішення проблеми функціонування будинку культури без внутрішнього його обладнання, тому громада та спонсори прилягатимуть всі зусилля для того щоб довести почату справу до логічного кінця. Як що БК обладнати (що планується в рамках проекту), то він буде функціонувати в повному обсязі та насамперед надасть змогу молоді та людям середнього віку цілеспрямовано використовувати свій є здоров‘я, а саме головне – залишатися жити в рідному селі. Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». До проекту планується залучити спонсорів, громаду та бюджетні кошти. На закупівлю обладнання по проекту загальною вартістю 284391,00 грн. планується отримати:
- 129678,00 грн. – від Бобриківської сільської ради;
- 45330, 00 грн. – від ГО «Вектор» та приватних спонсорів;
- 109383,00 грн. - від МФ «Відродження».
• міста Олександрівськ Ленінського району м.Луганськ (мале місто). До складу міськради входять 3 населених пункти (м.Олександрівськ, смт.Тепличне та смт.Джержинське), населення яких з 10437 осіб й обслуговує міський будинок культури. Проблема БК – через те, що фактично після зруйнування старої будівлі, функціонування БК перенесено в іншу будівлю, яка не пристосована до проведення масових заходів та належної організації кружків із-за відсутності гігієнічного блоку. Не вважаючи на це вдається все ж таки використовувати будівля та проводити заходи, в діяльності яких періодично приймають участь біля 8000 дітей та молоді, з яких 70 осіб – це учасники творчих колективів. Тому можливість участі в запропонованому проекті всі сприйняли як єдиний в умовах фінансової кризи шанс більш ефективно організувати роботу БК та дійсно перетворити його на центр розвитку громади. До проекту планується залучити спонсорів, громаду та бюджетні кошти. Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». На виконання робіт по проекту загальною вартістю 117736,21 грн. планується отримати:
- 24086,87 грн. – від Олександрівської міської ради;
- 1077065,00 грн. – від ГО «Сприяння» та приватних спонсорів;
- 82878,69 грн. - від МФ «Відродження».
• міста Молодогвардійськ м.Краснодон (мале місто). Будинок культури (далі скорочено – БК) міста обслуговує його населення – 24500 осіб, проблемою якого є - зношена матеріально-технічна база. Але громада вважає, що вирішення проблеми з закупівлею сучасного обладнання та ознайомлення більш детально з діяльністю громадських об’єднань, дозволить всім разом із творчими колективами організовувати різні благодійні акції та концерти й таким чином дозволить залучати кошти для Фонду підтримки закладів культури селища, за рахунок якого поступово можна буде й відремонтувати приміщення будинку культури та реалізовувати інші громадські ініціативи. До проекту планується залучити спонсорів, громаду та бюджетні кошти (гарантійні листи по співфінансуванню у до АСР та МФ «Відродження»). Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». На виконання робіт по проекту щодо облаштування санвузлу загальною вартістю 45462,00 грн. планується отримати:
- 21778,00 грн. – від Олександрівської міської ради та приватних спонсорів;
- 23684,00 грн. - від МФ «Відродження».
• смт.Біловодськ Біловодського району. Будинок культури (далі скорочено – БК) села обслуговує Біловодський район (до складу якого входять 33 сільських населених пунктів) , загальне населення якого близько 30000 осіб, але послугами БК користується населення сусідніх 3-х сіл з населенням 1980 осіб. Проблема – через відсутність достатньої суми коштів в умовах кризи будівля починає руйнуватись та зараз дуже гостро стоїть проблема заміни даху, та якщо зараз це не виправити можна далі спрогнозувати поступове руйнування, протікання до глядацького та хореографічного залів (що неможна допустити, бо наслідки будуть ще більш затратним ніж ремонт зараз). Не вважаючи на це, громада продовжує здійснювати культурні заходи та зберігає роботу творчих колективів. Тому, поперед всього громаді необхідно попередити руйнування даху шляхом замін та на співфінансування робіт знайшли спонсорські кошти та частку готова виділити райдержадміністрація. Гарантійні листи по співфінансуванню надані до АСР та МФ «Відродження». На виконання робіт по проекту щодо ремонту покрівлі загальною вартістю 180824,92 грн. планується отримати:
- 69166,81 грн. – від Біловодської райдержадміністрації;
- 7010,50 грн. –від приватних спонсорів
- 104647,61 грн. - від МФ «Відродження».
Необхідно відмітити, що листи підтримки щодо цього комплексного проекту АСР для 9 будинків культури 9 громад Луганської області також надали управління культури і туризму та Головне управління економіки Луганської обласної державної адміністрації.
Технічне обґрунтування, перелік обладнання та проектно-кошторисну документацію по проектам допомагали попередньо готувати бізнес-компанії – партнери місцевих організацій громад та АСР (ТОВ «Тектор Плюс», Луганська Аудіо Компанія, ТОВ «СтройДом» та ін.) а також технічний експерт - Олег Бризгалін. Ці обґрунтування лягли в основу бюджету проекту, але слід зазначити у разі підтримки проекту МФ «Відродження» згідно умов донору на підставі попередніх розрахунків будуть проведені конкурси на закупівлю обладнання та робіт по проекту .
Конкретно, шляхом нижче перерахованих заходів планується здійснити впродовж 6 місяців реалізації запропонованого проекту наступні етапи його реалізації :
- проведення презентації початку реалізації проекту в Попаснянській, Старобілській, Сватівській, Антрацитівській райдержадміністраціях, Олександрівській та Молодогврадійській міських радах на нарадах, Форумах місцевого розвитку та окремо в кожній сільські громаді-партнеру по проекту: с.Калинове, с.Коломийчиха, с.Райгорока, с.Половинкине, с.Чмирівка, с.Бобрикове за участю: місцевих партнерів з числа громадських організацій, сільрад, міcькрад, приватних спонсорів, населення, ЗМІ та інших зацікавлених осіб. Визначення спеціальних Функціональних груп в кожній громаді для допомоги в реалізації проекту та узгодження організаційних питань по організації діяльності по проекту;
- проведення круглих столів в закладах освіти на тему «Менеджмент управління закладами культури та шляхи вдосконалення їх роботи в напрямку взаємодії з громадськими об’єднаннями задля підняття активності громад»;
- проведення закупівель та ремонтних робіт на об’єктах проекту;
- нагляд за якістю реалізації робіт на об’єктах проекту;
- організація та проведення благодійних акцій-концертів творчих, молодіжних колективів 8 будинків культури населених пунктів – партнерів проекту. За підсумками концертів - проведення загальних зборів громадян, на яких: підведення підсумків благодійних акцій, обговорення проблем та пріоритетів напрямку розвитку культурної діяльності кожного з 8 населених пунктів, вирішення витрачання коштів зібраних під час проведення благодійних акцій-концертів, обговорення рішень про створення Фонду підтримки розвитку культури населеного пункту та надання приміщень в будинках культури для створення громадськими організаціями центрів розвитку громад для подальшої реалізації проектів за визначеними громадами пріоритетними напрямками;
- передача на баланс власникам об’єктів проектів – закладів культури новоствореної вартості об’єктів, що виникла в результаті впровадження проекту;
- організація та проведення підсумкових презентацій по реалізації проекту з розповсюдженням результатів через місцеві та обласні ЗМІ з підготовкою та розповсюдженням звіту за результатами проекту.
Ми дуже сподіваємось, що розроблений проект буде підтримано МФ «Відродження» та можна буде отримати великі результати за підсумками його реалізації, бо наслідки які очікуються від впливу проекту на наш погляд дуже значні, а саме:
Короткотривалі наслідки реалізації проекту:
- В будинках культури громад-партнерів проекту покращиться матеріально-технічна база, що буде використовуватися їх творчими колективами спільно з місцевими партнерами, а саме:
- селища Калинове Попаснянського району. 8 творчих колективів та ГО «Добробут» для організації благодійних акцій та концертів, за рахунок яких буде створено Фактично обладнанням будуть користуватись на безоплатній основі 8 творчих колективів (78 осіб), 302 члени ГО «Добробут», що принесе корить всьому населенню селища – 3896 осіб;
- села Половинкине Старобільського району. 1000 читачів бібліотеки (590 дорослих та 260 дітей, 150 юнаків) та персонал отримають можливість займатись в обігрітому приміщенні, а також книжковий фонд бібліотеки (14500 книжок) не буде втрачено за рахунок нестабільного температурного режиму будівлі будинку культури. 5 творчих колективів та ГО«Спілка сільських добродіїв» (біля 500 осіб) буде організовувати свою діяльність в обігрітому приміщенні малої зали будинку культури. Це принесе корить всьому населенню села – 2771 осіб;
- села Чмирівка Старбільського району. 103 особи творчих колективів та 195 осіб ГО «Чмирівський світанок» отримають можливість організовувати свою діяльність благодійних акцій та концертів в приміщені малої зали будинку культури, що принесе корить всьому населенню селища – 4671 осіб;
- села Райгородка Сватівського району. 3 творчих колективи та 3 молодіжні гуртки зможуть обладнати свої приміщення та організувати свою роботу, що дозволить забезпечити досуг та заняття в них населення села в кількості 1470 осіб;
- села Коломийчиха Сватівського району. 3 творчих колективи, 1 молодіжний центр та 2 дитячих студії зможуть здійснювати свою діяльність у відродженому та відремонтованій будівлі та розширити спектр послуг будівлі культури, що відіграє виховну роль в житті громади. Користь отримає як мінімум 557 осіб населення села;
- села Бобрикове Антрацитівського району. У разі оснащення необхідними
- обладнанням центру культурного розвитку села (будинку культури), руйнування будівлі якого зупинено та будівлю відроджено за рахунок бюджетних коштів, його послугами зможуть користуватись більш ніж 1500 населення, повною мірою запрацює глядацький зал на 350 місць;
- міста Олександрівськ Ленінського району м.Луганськ. В будівлі будинку культури, в якому буде оснащено гігієнічних блок, зможуть повноцінно працювати більше 70 осіб творчих колективів та як мінімум 7500 осіб – відвідувачів будинку культури в рік;
- міста Молодогвардійськ. Більше ніж 10 творчих колективів та гуртків, циркова студія (що працює вже понад 45 років) за допомогою нового обладнання зможуть більш ефективно організувати свою роботу та розширити спектр діяльності, а населення міста 24500 осіб – зможуть більш цікаво проводити свій вільний від роботи час;
- смт.Біловодськ. 6 творчих колективів ( в яких є ті, що мають статус народних та зразкових) будуть мати змогу проводити час в будівлі культури з відремонтованим дахом, що не дасть змогу пошкодити танцювальний та глядацький зали у результаті проникання опадів через пошкоджений дах. 30000 осіб населення району отримають змогу проводити свій час у відремонтованому районному будинку культури, а районний будинок культури зможе на гідному урівні продовжити свою співпрацю із іноземними колективами ат делегаціями.
- В рамках проекту 9 громад навчаться та проведуть благодійні акції-концерти як мінімум кожна для 250 осіб (відповідно до місткості залу), під час яких планується зібрати мінімум з однієї акції-концерту по 1250 грн.. За рахунок таких акцій-концертів планується почати поповнювати Фонди підтримки закладів культури громад – партнерів проекту.
- Підготовлено та опубліковано в кожній громаді як мінімум 5 статей в ЗМІ за результатами проектних заходів для громад та їх будинків культури – партнерів по проекту.
- Проведено в кожній громаді по 3 презентаційних заходи по реалізації проекту (презентація початку проекту, круглий стіл по проблемам та шляхам вирішення проблем будинку культури, підсумкова презентація результатів проекту).
- Підготовлено та розповсюджено серед інших громад області як мінімум по 100 Історій успіху від кожної громади-партнеру по проекту щодо реалізації проекту, у тому числі й через районні ресурсні центри розвитку громад при райдержадміністраціях (яких існує поки 9 по Луганській області).
- По мінімум 20 осіб громад-партнерів по проекту прийняли участь в 9-ти круглих столах на тему: «Менеджмент управління закладами культури та шляхи вдосконалення їх роботи в напрямку взаємодії з громадськими об’єднаннями задля підняття активності громад», виявили сильні та слабкі сторони в діяльності закладів культури громади, сформували пропозиції про можливості спільної роботи закладів культури з громадськими об’єднаннями, розробили рекомендації щодо покращення діяльності закладів культури з подальшим лобіюванням їх включення в пріоритети розвитку культури населених пунктів (Стратегії та відповідні місцеві програмні документи) та партнерських громадських місцевих об’єднань.
- Розроблено для кожній громади проект Положення про Фонд підтримки закладів культури або розвитку громади та прийнято місцевою громадою.
Довготривалі очікувані наслідки реалізації проекту:
- Механізм проведення благодійних акцій та концертів продовжує своє існування на благо стійкого розвитку громади
- Продовжується формування та використання коштів Фонду підтримки закладів культури або розвитку громади
- Рекомендації круглого столу враховані в планах розвитку громади (стратегіях та відповідних програмах розвитку села) , що затверджені відповідними рішеннями міських та сільських рад
- Підвищено активність громадян щодо спільної реалізації проектів в сфері культури в партнерстві з громадськими організаціями
- Покращено партнерські відносини влади, громади та закладів культури через що послуги закладів культури становляться не тільки більш популярними серед населення, а й розширюється їх перелік та таким чином вони перетворюються на центри громадської активності населеного пункту
- Населення частіше користується заходами будинків культури через що знижується загальний рівень негативних явищ в умовах кризи.
У разі підтримки проекту МФ «Відродження», інформацію про проект та його успіхи планується поширювати через місцеві, районні, обласні ЗМІ, описуватися в Історіях успіху кожної громади, у тому числі й через:
- районні Ресурсні Центри розвитку громад при райдержадміністраціях,
- презентаційні наради та Форуми місцевого розвитку при органах виконавчої влади
- обласний ресурсний центр розвитку громад при Луганській облдержадміністрації та обласні наради й засідання Координаційних рад
- сайт АСР www.open.lg.ua
Під час реалізації проекту планується як мінімум 45 публікацій, 36 публічних заходи та розповсюдження 900 екз. Історій успіху 9-ти громад.
Взагалі користь від реалізації проекту в разі його підтримки МФ «Відродження» отримають:
- населення 80335 осіб з 55 населених пунктів 9-ти громад Луганської області (яке потенційно може користуватись послугами будинків культури), в яких буде відновлена/поновлена робота будинку культури – як центрів розвитку громад;
- всі партнери по проекту, а саме 9-ть органів влади та місцевого самоврядування, 8-м партнерських місцевих громадських об’єднань, працівники 9-ти будинків культури та 1 бібліотеки.
Вищезазначена скорочена інформація про проект підготовлена директором АСР – Ганною Дороженко, враховуючи чисельні звернення органів влади, які цікавляться проектною діяльністю організації.
