×

Попередження

JFolder::files: Шлях не є текою. Шлях: /var/www/openjH/open.lg.ua/images/news_2017/2017-12-26/01
×

Повідомлення

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/news_2017/2017-12-26/01
Переглядів: 1460

Питання безпеки, соціальної єдності, примирення та роль соціальних служб в цьому процесі

2017 12 26 11Відвертий діалог на тему «Питання безпеки, соціального згуртування і пріміреніяі роль соціальних служб в цьому процесі» відбувся на семінарі в Святогорську представники соціальних служб Луганської області та громадськості ще 6-7 грудня 2017. Однак, проблема питання в цій сфері залишаються актуальними і сьогодні.

Під час заходу були розглянуті такі блоки питань.

  1. Загальний стан справ у сфері соціальних послуг Луганської області. З презентацією загальних підходів з урахуванням мінливого законодавства України та необхідності координації роботи органів соціального захисту населення всіх рівнів (обласного, районного та рівня громад) в умовах децентралізації, виступила Елеонора Поліщук - директор Департаменту соціального захисту населення Луганської обласної державної адміністрації.

У своєму виступі вона зазначила наступне.

Протягом 2-х років уже існує Новопсковська ОТГ. Питання допомоги ОТГ в процесі реформи взяли на себе Мінсоцполітики та Міжнародні партнери. Але, як було відмічено, обласне управління соцзахисту ще бачить, що організація соцпослуг в ОТГ ще відсутня. Керівництво ОТГ все частіше говорить про те, що є будь-які пріоритети - освіту, молодь та інші - але, тільки не соціальна робота. Останнім поштовхом був сигнал з Чміровской ОТГ, коли громада поскаржилася, що Старобільський район "погано", коли "ТерЦент соцпослуг" повідомив, що для людей похилого віку громадян вже обслуговувати не буде з 1.11.17 бо це вже компетенція ОТГ. І, стримав свої слова, тобто соцпрацівники перестали обслуговувати населення, що проживає в ОТГ. І тоді, обласної Департамент соцзахисту виїхав на місце розібратися з даною ситуацією. Але, виявляється, що терцентру вже кілька місяців повідомляв письмово громаду, що необхідно вживати заходів і організовувати процес надання соцпослуг в новій об'єднаної громаді, по суті в новому юридичну особу, з яким необхідно процедурно вибудовувати нові відносини і регламенти роботи ОТГ. В інших територіях, наприклад в Білокуракинської ОТГ, обласної Департамент соцзахисту домовився, що ОТГ відшкодовує за рахунок коштів свого бюджету частину соціальних послуг для своїх громадян. Але, необхідно відзначити, що була поставлена задача, що і інші громадяни повинні отримувати такі ж за якістю послуги і цей процес треба забезпечувати. В результаті такої різної ситуації виникла необхідність проведення загальних діалогу з громадами, районами, усіма територіями області для обговорення таких ситуацій і прийняття рішень як діяти на терені соціальних услгі далі. І сьогодні завдання ОТГ варто в тому, щоб забезпечити громадянам ті послуги, які їм необхідні і які в тих чи інших формах і організаціях існують поблизу. Але так само стоїть завдання, визначити і точну кількість і категорії потребують даних послугах громадян. Представники Департаменту соцзахисту населення, було відзначено, що їздили:

 до Вінниці і бачили там, як приймають там потребують соціальні послуги громадян; до Харкова - і там вивчали досвід. Але, як було зазначено, не відчуває участі з боку громад, особливо ОТГ, і навіть бажання робити щось краще в даному напрямку. Як було відзначено, що на наступний рік місто Рубіжне, Кремінський і Сватівський, Попаснянський райони потрапляють в окремий проект - по «Прозора» соціальним офісах і по поліпшенню якості соціальної роботи. Але існують і інші громади і райони, в яких теж треба щось робити.

 У своєму виступі, Елеонора Андріївна нагадала присутнім, що в жовтні відбулася колегія в Мінсоцполітики, де показували досвід інших громад України і те, як організовується прийом громадян в деяких громадах, закуповується техніка, проводять ремонти та інші поліпшення. Де у соціальних працівників існують "мобільні валізки", в яких є набір і навчені люди, які знають і передають досвід іншим як вирішувати на місці будь-яку ситуацію з послугою громадянину, як приймати заяви, оформляти банківські карти та інші документи на місці і швидко. Було відзначено, що необхідно всюди вивчити, промоніторити і проаналізувати потреби громадян, так як ситуація дуже змінилася, в тому числі і під час конфлікту, і давно вже ніхто не робив дослідження в цій сфері за потребами в соцпослуги громадян. І треба визначити в кожній громаді, яким чином і хто повинен надати послуги. Було так само зазначено, що губернатор особисто просив провести такий семінар, як сьогодні він проходить за підтримки ПРООН.

Було особливу увагу учасників семінару звернуто на те, що всі повинні розібратися в тих формах і методах, які можуть бути використані в роботі соціальних служб. І нехай обласної Департамент не має можливості виїхати і комплексно проконсультувати всіх, але території можуть і повинні сформувати свої потреби.

Що сьогодні неправильна позиція у начальника управління соцзахисту населення Беловосдкого району, було відзначено. Так як там вирішили, що перейдуть повністю до складу ОТГ і "робіть що хочете". Однак, сьогодні КМУ піднімає питання, що управління соцзахисту залишаються в районах і залишають за собою всі 7 електронних баз даних по нарахуванню субсидій тощо. І таким чином, не може все управління перейти в ОТГ, так як хтось повинен обслуговувати і адмініструвати і нараховувати виплати, а хтось повинен виконувати функції на місцях, безпосередньо здійснювати соціальні послуги обслуговування громадян.

Було відзначено, що вразив досвід, наприклад, Омельницької громади Полтавської області. Сьогодні 38 відсотків послуг спектром від потреб в культурі і далі існують в громаді, але установ соцзахисту - мінімальна кількість - всього 20 відсотків на 3 центри (по старим, сім'ям і дітям). Зроблено висновок, що єдине, що може виправдовує цю громаду в організації таких послуг то, що 64 відсотки населення - це працездатні громадяни. Але все одно не зрозуміло, що з питаннями зайнятості, адже вони теж "лягають на плечі" громади, і це - джерело економічної спроможності громади.

Якщо взяти громади Луганської області, то 60 відсотків - це люди пенсійного віку і ще 36 - це соціальні категорії - по вагітності, по догляду за дітьми та ін.5.12.17 презентували гендерний паспорт Луганської області:

https://drive.google.com/drive/folders/1adGu54zr5VTsQnZbyS4_sZhimlcEGFCN?usp=sharing, який показує те, що 28 відсотків населення живе в Луганській області, а решта в місті. Але, 90 відсотків - це люди похилого віку, клієнти соціальних служб і вони живуть в сільській місцевості, а найменша вікова група - діти до 15 років, а найбільша - за 55 років, і саме вони потребують соціальних послуг як ніхто інший.

Є аналітична довідка по ОТГ, що зроблено а що ні в напрямку підвищення якості соціальних послуг. І сьогодні вже 80 відсотків існуючих ОТГ створили фронт-офіси для прийому громадян та 70 відсотків приймають таких громадян через ЦНАП (в новому Розпорядженні КМУ №782 та відповідній постанові є перелік тих послуг, саме соціальних, які можна організовувати через ЦНАП). 80 відсотків ОТГ використовують за наказом №1030 орієнтовний перелік послуг. Соціальні послуги в основному на умовах співфінансування надаються в районах. І 50 відсотків ОТГ забезпечують формування бази їх постачальників послуг (тобто, вивчають потреби і визначають тих, хто може надавати послуги). Жителі 90 відсотків ОТГ продовжують звертатися за послугами в ОТГ, але в Новопскові, наприклад, потихеньку все послуги переходять в ОТГ, а функція фахівця фронт-офісу покладається на спеціаліста, який не є фахівцем органу місцевого самоврядування. Для всіх ОТГ залишається зоною ризику служба із захисту прав дітей. Так як з одного боку - Міністерство передає ряд функцій ОТГ по дітях, але з іншого - захист прав і таїнства усиновлення та інші складні та суто індивідуальні послуги - їх прописаних у відповідних нормативних документах немає. Не сьогодні-завтра служба у справах дітей повинна з'явитися знову і як це буде передано функціонально на ОТГ ніхто не знає. Але, в той же час в ОТГ фахівець з дитинства повинен бути. У 3-х громадах створені об'єднані соціальні центри (район і ОТГ їх містять разом за рахунок своїх бюджетів). А в Троїцьку і Чмирівка, наприклад, є вже окремі служби - свої соціальні центри - і це вже хороший експеримент, реалізований Благодійним Фондом ТЦК (Київ) спільно з регіональним партенрами громадською організацією "Агентство стійкого розвитку Луганського регіону" за фінансової підтримки Ради Європи. Раніше за нормами на 2000 чоловік дорослого населення повинен був бути 1 соціальний фахівець, але такого за фактом ніколи не було і всі соціальні служби сподіваються, що і не буде, хоча норматив по прийому громадян в день явно перевищує всі очікування, соцпрацівники дуже перевантажені і фізично і психологічно, однак ніяких пільг у зв'язку з цим відповідних зарплат за безпосередню важку роботу з громадянами (як наприклад лікарі і педагоги) не мають.

Слід зазначити, що служба зайнятості, і пенсійна, і фонд соцстрахування зараз проходять перші етапи реформування. Люди не постраждали, але тільки трохи змінився статус, наступний етап - статус фронт-офіс зі зміненою системою управління. Добре, що сьогодні є виїзні прийоми - прийом громадян з питань пенсійного забезпечення. Але, зараз ще об'єднують два фонди - по хворим та інвалідам, і трохи пізніше ці послуги і організація робочих місць буде можлива і в ЦНАП і в "Прозора Соціальній офісі" - тут кожна громада ці варіанти дивитиметься і вважати виходячи з власних бюджетів і можливостей .

Сьогодні по субвенціях йде робота в районному управлінні соцзахисту, де оформляються субвенції та бази даних, але фінанси по лінії Мінфіну йдуть безпосередньо в ОТГ. І в цьому випадку треба щоб ОТГ були готові назад перераховувати гроші на банки і за обслуговування соцпрацівниками і службами цього процесу, інакше весь процес налагодженого сьогодні механізму зупиниться. "Але, існує погана практика, коли наприклад сьогодні голова ОТГ в гарному настрої а завтра він вирішив - немає. А люди звикли отримувати соцвиплати і один день затримки - це розгрібаємо скарги на рівні всієї країни. Нам треба щоб з січня наступного року ці механізми працювали дуже чітко "- завершила свій виступ Елеонора Андріївна. Далі була показана презентація Мінсоцполітики "Модель" Прозора "офісу":

https://drive.google.com/drive/folders/15eM7Burut0pkcxdpVWLGc1D3fwztpEA9

Було звернуто особливу увагу учасників семінару на те, що перед тим як вирішувати що і як треба організовувати, які соціальні послуги, спочатку треба порахувати реально скільки яких категорій громадян живе на території ОТГ. Було відзначено, що є люди які не показували свою діяльність протягом року через ідентифікаційний код, а самі люди існують. І наприклад, так і виходить, що цифри губляться і змінюються і кількість людей теж. Вся модель соціальної роботи тепер повинна розділятися на такі складові:

1) Фронт офіс - все що є в державі і 2) усі що можна організувати в громаді.

2) Прийом громадян може бути організований через ЦНАП, через власний соццентру, різними способами. Однак, найкраще коли люди йдуть в старостат, і де є людина, яка розуміє що треба робити.

3) Дуже важливо - робоче місце для Пенсійного Фонду. Люди не повинні їхати до Пенсійного Фонду, а повинні якомога ближче до себе отримати свою соцпослуг.

4) У відділах ОТГ повинен бути фахівець з питань захисту прав дітей. Є дуже складні сім'ї та проблема №1 в державі - це виховання гідних громадян своєї країни. Якщо подивитися в яких умовах проживають діти з інвалідністю, то можна жахнутися, це не допустимо, але на жаль існує.

5) Повинна бути впроваджена дорожня карта адмінпослуг в ОТГ, в тому числі по соціальним видам послуг.

6) Сенс фронт офісу ( «Прозора» офісу) - клієнт приходить в будь-яке відоме для нього місце і він отримує повний пакет соціальних послуг. Здав заяву - отримав субсидію, допомогу тощо. (Більше 80 програм допомоги в державі сьогодні існує). Алгоритм його роботи є в презентації на слайді, як і посадових осіб (теж є в презентації на слайді за посиланням вище). Оптимально пропонується 4 базових людини, а далі необхідно дивитися за величиною громади.

Був наведений приклад великої кількості соцслужб різних громад, в тому числі приклад в Умані - як хороший приклад вироблення самостійних рішень.

Було відзначено, що ООН жінки починає робити дві громади експериментальними в даному напрямку.

  1. Соціальні послуги в сфері сім'ї, дітей та молоді в суспільстві. З доповіддю виступила Ірина Єременко - директор Луганського обласного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.У своєму виступі вона зазначила наступне.Як було відзначено, існують європейські підходи і основні моменти в громаді на сьогодні - це послуги для інвалідів та об'єднаних установ для створення безпечного середовища, а так само підтримки неблагополучних сімей і їх дітей.

Існує приблизно 17 постанов КМУ, які безпосередньо стосуються підтримки малозабезпечених сімей. І навіть 25 Законів України, які регулюють процеси допомоги. І це дуже багато щоб мати основу для необхідності організації цього під час реформ і під час появи ОТГ.

Був зроблений акцент на перелік з 19- ти соцпослуг в презентації, як громадянам важко розібратися в цьому, і самих варіантах допомоги у важких умовах, якщо вони в таких потребують. Так само було порушено то, що може зробити фахівець. А саме, спочатку з'ясувати, зробити аналіз потреб населення. І тоді вже можна оцінити той обсяг, який необхідний і який можна зробити, організувати для людей. І це все треба показати в Соцпаспорте громади, яких в необхідному вигляді в громадах сьогодні немає. А в даний час держава і КМУ рекомендує абсолютно новий соціальний паспорт громади, його форму, де повинен бути вказаний розріз населення і аналіз цих потреб - потреб у соціальних послугах.

Був наведений слайд «круговорот соцпослуг в природі». Уже всі говорять про те, що буде "організатор соцпослуг" і "представник соцпослуг". І тоді треба розрізняти два типи цих суб'єктів. Організатор - структурний підрозділ виконкому, до них буде відноситься його завдання - потреба, планування, моніторинг, контроль і якість послуг, база даних представників цих послуг і заходи щодо організації (закупівлі і ін.) Можна припустити як варіант, що в маленькій громаді може не бути окремого підрозділу і можна припустити, що таку функцію може виконувати фахівець з соцработе (сьогодні в Україні це людина з професією за фахом «соцпрацівник», який кейс-менеджер).

Хто ж буде представником - є варіанти. Може бути власне комунальне підприємство, або окремі - в більшій громаді - і швидше за Зараз це буде об'єднаний центр з частковими послугами ЦСМ, реабілітаційний може бути теж. Може бути, і не бути, а може бути і мережа універсальних фахівців з різних видів роботи - це теж можливо. Або варіанти змішані - і установа і бригада універсальних соцпрацівників. І все не повинні забувати про неприбуткові організації та фізичних осіб підприємців, які можуть мати освіту і психолога, і соціального працівника та ін., Які зможуть надавати якісні соціальні послуги.

Одержувачі соцпослуг відповідно до чинного законодавства України, яким громади повинні надати послуги обов'язково існують і перераховані.

Сьогодні функція з надання соціальних послуг сертифіковане прив'язана до деяких установам - центри для сім'ї, дітей та молоді. І на якийсь перехідний період, таким чином, соціальний супровід будинків сімейного типу, силами районів і їх районних структур буде здійснювати. Решта послуг сім'ям з дітьми - можуть і повинні перейти в громади. Але, коли проводиться оцінка за потребами, можна побачити, що там немає одномоментно всіх категорій, визначених законодавством. І це нормально. Сьогодні норматив по соцработе - це на 1 соцработника - до 500 сімей. І можна реально в невеликій громаді, наприклад в Чміровской ОТГ - цілком обійтися 2-4-ма соцпрацівниками для обслуговування всіх категорій потребуючих громадян. І якщо здається, що за кількістю жителів, необхідно 40 працівників - то за фактом оцінки можна отримати необхідність в 4-х.

Існує перелік функцій, які можна передати від існуючих СЦМов районних в ОТГ безболісно.

Якщо в громаді немає фахівців. Те, можна створити один заклад на кілька громад (це дозволяє ЗУ "Про співробітництво територіальних громад"). Можна виставити на конкурс своє «замовлення» для громадських організацій та підприємців. Зараз видно, як швидко створюються нові професійні НДО, які теоретично можуть навіть існуючим комунальним установам скласти конкуренцію. І треба бути активними, розвиватися не боятися краще й сучасніше працювати, інакше такі НДО витіснять може і вже не потрібні і не актуальні комунальні підприємства. Можуть з'являтися екстрені послуги (бабуся або замерзає дідок в нетопленому будиночку або мама пішла і 4 дні не була в будинку з 6-ти місячною дитиною). Тоді знаємо, де взяти і беремо і читаємо стандарт соцпослуги беремо і читаємо і виконуємо, немає нічого складного. Є дорогі але дуже затребувані, і де то ці установи будуть ще тільки на рівні області, де то в районі можна буде купити послугу і тут треба чітко розуміти, що її треба десь все-таки купити.

Зараз 21 стандарт соціальних держпослуг. Або це НГО або ФОП або КП не залежно від форми власності, стандарт передбачає якість і послуга може купуватися.

Інструментарій для надання соцпослуг теж існує, його відобразили в презентаціях і він доступний.

Міністерство соцполітики чітко в Одесі на Колегії поставило всім задачу - обласний план по інтегрованої моделі в умовах децентралізації повинен бути впроваджений. Підвищення якості та доступності всього населення до послуг у соціальній сфері має бути здійснено. Є перспективна карта, де наші "витягнуті" територіально громади впливають на створення віддалених робочих місць. З держбюджету може фінансуватися бегофіс - а в громадах послуги фронт-офісу - це за рахунок місцевого бюджету та вже все зрозуміли це, але ще не впровадили.

Наказ № 1030 говорить про те, що в віддалених робочих місцях документи повинні зберігатися у вогнетривкій шафі. Скани протягом 24 годин у вигляді інформації передаються в управління соцзахисту. 1 раз в тиждень фахівець приїжджає з готовими документами для отримання готових оформлених. В Новопскові є пілотний проект зі спецпрограмою з прийому та оформлення. Обіцяли в першому півріччі 2018 року закупити техніку та все інше необхідне щоб подивитися що вийде з цим експериментом. Обов'язково договір між ОТГ і Департаментом соцзахисту необхідно переформатувати на нову роботу з прописаний зони відповідальності кожного юрособи.

782 розпорядження, де 27 послуг прописаних в ЦНАП, в тому числі і які соцпослуги можна організовувати існує і їм треба користуватися. Нових людей треба навчати. Наприклад, в тому ж Новопскові, людина найнятий громадою, вивчав 80 послуг і приходив в управління соцзахисту і вчився цілий місяць як приймати людей. У Рубіжному повинні з'явитися пам'ятки - можна їх взяти за основу і зробити в кожній громаді аналогічні. Не треба забувати про стандарти. В управліннях вони повинні бути роздруковані у вигляді окремої брошури. Якщо людина не згодна, то він повинен мати можливість подивитися стандарт і зрозуміти, що не так і на що має він право. У Луганській облдержадміністрації 20 напрямків роботи щодо соціального захисту - від праці, посібників до всього іншого. Будь-яку проблему людини візьми - скрізь соцзахист. Нещодавно бібліотеки презентували свої напрацювання - у них по грантам є нові сучасні комп'ютери і хороший Інтернет. І там же клієнти, дідусі та бабусі, які йдуть туди і соцслужби повинні користуватися цим, щоб люди починали вміти подавати в електронному вигляді заяву на субсидію, а не витрачати свій час і гроші на переїзди в служби для персонального прийому і оформлення. Необхідно так само подумати про буклети і наклейки, придумати щось таке, щоб підказати як задіяти форму роботи подачі заяв через сайт. Налагодити взаємодію з ОТГ з інформування та передавати їм досвід і методичні знання в даній сфері через організацію мобільного тренінгового міні центру, який би в разі потреби збирався і працював по передачі знань і вів роз'яснювально-просвітницьку роботу на місцях.

  1. Робота ПРООН в напрямку "безпеки", її особливості та моменти, пов'язані зі сферою надання соціальних послуг. Була представлена Емілем Кореневим - фахівець з мобілізації Проекту ПРООН "Верховенство права і правосуддя на рівні громад в районах України, які постраждали від конфлікту (далі коротко по тексту - Проект ROL)

У своєму виступі він зазначив наступне.

Були відзначені підходи, пов'язані з особливостями роботи Проекту ROL. Він так само представив вже наявні деякі результати по реалізованим грантам та ініціативам у сфері: "адвокасі", "безпека", "право захист", "взаємодія з обласними структурами поліції, МНС, судами"

http://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/operations/projects/recovery-and-peacebuilding/rule-of-law.html

Він так само відзначив, що грантерів ПРООН - громадські організації та їх лідери, такі як наприклад:

Ігор Орел - ГО "Вибір" (здійснює проектну діяльність, як грантерів ПРООН по Попаснянському району), В'ячеслав Ківшар - ГО "Святителя Луки" (здійснює проектну діяльність, як грантерів ПРООН по Білокуракинського району), Грантера ПРООН, виступ презентацією "Моніторинг доступності соціальних послуг для інвалідів та правова допомога цій категорії громадян "; Єгор Потоцький - ГО "Моя Новопсковщіна" (здійснює проектну діяльність, як грантерів ПРООН по Новопсковському району); Наталія Шовкун - ГО "Центр соціально-психологічної підтримки суспільства" (здійснює проектну діяльність, як грантерів ПРООН по декількох районах Луганської області);

постійно в своїй проектній діяльності стикаються з проблемами, консультаціями і необхідністю надання правової допомоги населенню, що стосуються різних видів і форм соціальних послуг. Особливо при роботі з такими бенефіціарами, як люди з обмеженими можливостями (непрацездатні по інвалідності), самотні пенсіонери та просто люди старшого віку з різними проблемами, переселенці (ВПО), жінки і молодь, в тому числі і безробітні і з неблагополучних сімей, в тому числі і потерпілі від конфлікту. В основному яким потрібна кваліфікована консультаційна допомога з різних питань на початковому етапі ідентифікації проблеми, а потім вже і допомогу в супроводі по різним службам і інстанціях, іноді і супровід в суді.

  1. Робота по 3-му компоненту ПРООН в напрямку "Безпека, згуртування і примирення", її особливості та моменти, пов'язані зі сферою надання соціальних послуг. Анна Борова - радник з питань згуртування і примирення ПРООН, офіс м Сєвєродонецьк, виступила з презентацією "Напрямок роботи ПРООН в Луганській області" і прокоментувала те, як безпека, соціальна єдність і примирення частково торкається питань якості соціальних послуг.

Детально прокоментувала діяльність "Проекту ПРООН / RGR« Відновлення врядування та примирення на теріторіях України, что постраждало від кризи »за Фінансової ПІДТРИМКИ Урядів Швеции та Швейцарської конфедерації"

http://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/operations/projects/recovery-and-peacebuilding/restoration-and-reconciliation-sida-sdc.htm

Було проведено інтерактивне представлення учасників семінару через мозковий штурм з проблем, з якими кожен зустрічається на місці "віч-на-віч" у своїй діяльності. Результати цієї вправи наведені в таблиці нижче, де наведено перелік проблем і коментарі учасників про те, яким чином ці проблеми можна вирішити.

 

Проблеми

Що необхідно зробити, щоб вирішити проблеми

Повна відсутність нормальних умов для роботи з громадами. Прийом громадян відбувається в загальному залі усіма фахівцями. Зверталися до всіх інстанцій (район, губернатор, міністерства), питання не вирішується, не можливо в таких умовах працювати в Станиці-Луганській

Створити нормальні умови для роботи фахівців і прийому громадян

Порушення прав пенсионерів-ВПО на право вибору місця проживання та право вільного пересування

Забезпечити отримання пенсій без прив'язок до довідки ВПО

Юридично-правова допомога. Старі нормативи чисельності працівників в УСЗН

Підвищення рівня знань, своєї компетенції. Нові розрахунки, що дозволять правильно розподіляти навантаження на працівників

Матеріальне забезпечення на утримання управлінь соцзахисту. Малі штати.

Централізоване забезпечення соціальних працівників всім необхідним. Необхідно збільшити штатну чисельність

Громіздкість і велика кількість документів для соціальних послуг / виплат. Віддаленість громадян від послуг. Якість і повнота послуг. Брак фахівців.

Спростити механізм отримання соціальних виплат. Наблизити послуги до громадян. Навчання фахівців. Розробити і дотримуватися нормативів і стандартів соціальних послуг.

Низький рівень зарплат фахівців в соцсфері. Матеріально-технічна база управління соцзахисту населення.

Підвищити престижність роботи в органах соціальної сфери.

Потрібен мобільний тренінговий центр і «чемоданчик» тренера

Потрібен тренінговий зал і відповідне оснащення для громадян і фахівців громад

Принцип «єдиного вікна» не працює: немає єдиної бази і програми, велике законодавство. Надання послуги консультації слабке. Якість законодавства теж. Якість послуг страждає через тривале призначення.

Спрощення (дерегуляція) законодавства, робота баз «унифицирование інформаційних баз даних». Підвищення кваліфікації фахівців. Розрахунок навантаження на фахівця повинен бути присутнім. Доступ до баз ЦНАП і ЖКГ повинен бути.

Підбір професійних, не байдужих до своїх професійних обов'язків кадрів. Відповідальне ставлення до роботи.

Підготовка, миттєве навчання, стажування на робочому місці, індивідуальний підхід до кожного «кадру», стимулювання, забезпечення бажання приходити на роботу і якісно її робити.

Бракує знань на місці, в ОТГ про інформатизацію процесів і можливості розвитку, надання соцпослуг. Недостатньо інформації та зацікавленості в наданні послуг.

Роз'яснювати інформацію, проводити опитування думки, організовувати заходи, форуми партнерств і створити каталоги необхідних послуг в кожній громаді

Якість послуг і їх доступність - погана

Необхідно робити моніторинг, обмінні візити, дослідження і показувати практику

Я представник місцевого самоврядування, а повноваження - делеговані державою. Чисельність персоналу - мала, немає можливості якісно виконувати повноваження, а впроваджувати щось нове ніякої можливості!

Моніторинг потреб населення необхідний і як розумний підхід до надання соціальних послуг. Які треба не нав'язувати, а тільки прив'язувати до потреб конкретних людей!

Немає приміщення, немає можливості орендувати кабінет для прийому громадян. Немає домовленості з іншими управліннями та службами, немає поповнення матеріально-технічної бази для організації гідного робочого місця співробітника.

Психологічний стан самих соціальних працівників, з якими треба проводити реабілітацію і вчити якісніше консультувати. Розглянути можливість участі в грантах, щоб забезпечити взаємну координацію і поліпшити якість роботи.

Відсутність взаєморозуміння і бажання конкретних відповідей до самого себе «як це зробити?» І «хто може допомогти?» І «куди звернутися?»

Робити більше зустрічей з обговореннями питань і обмінів досвідом, інформацією. Обговорювати виходи з конкретних ситуацій як проекти, які можна подавати на фінансування, яке теж треба знати як шукати.

Відсутність інформації якомога, як правильно треба робити

Проведення інформування та роз'яснювальної роботи з представниками служб і населення, представниками громад (керівництво і депутати, ОДА, РДА), міжнародними організаціями та громадськими за принципом «все разом все одне для одного злагоджено і скоординовано»!

Без всяких сумнівів, в результаті роботи секції вдалося знайти спільні проблеми і налагодити партнерство для розробки планів / ідей / проектів і їх реалізації в майбутньому.

  1. "Правова допомога та соціальні послуги. Що може громадська організація". Ігор Орел - ГО "Вибір", грантерів ПРООН, виступив з презентацією своєї роботи за проектом.

 

  1. Соціально-психологічна підтримка суспільства. Що можуть громадські організації. Вікторія Ярова - ГО "Центр соціально-психологічної підтримки суспільства", грантерів ПРООН, виступила з презенатціей по своїй роботі.

 

  1. Посилення спроможності зацікавлених в цьому процесі і надання якісних соціальних послуг населенню. Козлюк Олена - експерт ГО "Агентство стійкого розвитку Луганського регіону", виступила з презентацією про досвід реалізації проекту «Посилення спроможності об'єднаних територіальних громад у наданні соціальних послуг», реалізованого Благодійним Фондом "Творчий Центр ТЦК" в партнерстві з АСР за підтримки Ради Європи та мережі локальних партнерів у Івано-Франківській та Херсонській областях. Матеріали виступу доступні за посиланням:

https://drive.google.com/drive/folders/14YswXO3MDVOzUxo8-ktF1ODDmVm5iXie?usp=sharing

де наведені приклади напрацьованих досліджень потреб населений в соцпослуги, програм підвищення якості соцпослуг і пояснено участь НГО та донорів в даному процесі.

 

 

Нагадаємо, що мета заходу була: надати актуальну інформацію представникам органів соціального захисту населення та соціальних установ, обласних та громад Луганської області, їх неприбутковим організаціям (НУО) - потенційним партнерам, про нові підходи в соціальному законодавстві України, а також представити найкращі практики співпраці влади і НПО в питаннях розробки та реалізації спільних соціальних програм і проектів, спрямованих на поліпшення якості соціальних послуг, надання правової допомоги населенню та по абот з попередженням щодо запобігання насильства.

Очікувалося, що захід дозволить поширити результати і найкращі практики з організації ефективного діалогу з громадами та неприбутковими організаціями області, бо саме вони часто обращаються в ПРООН і до досвідчених еекспретним організаціям в надії, що ті допоможуть їм такий діалог організувати. Як правило, такий підхід допомагає знайти взаєморозуміння і уникнути непорозумінь і конфліктних ситуацій під час швидких реформ, адже людям і фахівцям на місцях іноді важко і незрозуміло як ці реформи втілювати в життя.

 

А за підсумком заходу, його учасники виробили спільні РЕКОМЕНДАЦІЇ, а саме наведені нижче.

 

Департаменту соціального захисту населення Луганської облдержадміністрації:

- розробити просвітницьку / тренінгову програму для здійснення мобільного роз'яснювальної роботи у напрямку надання соціальних послуг в громадах області;

- підготувати інформаційні добірки в електронному вигляді необхідної методичної інформації для поширення в громадах;

- провести переговори з міжнародними організаціями та представити їм на публічних заходах свої проблеми в даній сфері з проханням надання міжнародної допомоги в даному напрямку, зокрема такі ідеї як:

  • організація мобільного просвітницької / тренінгової служби / бригади (оснащеної спецмобільним валізою),
  • єдиної методики оцінки потреб якості соцпослуг для організації через спецРабгруппу обласного рівня методичної допомоги в організації, проведенні досліджень потреб за єдиною методикою, допомоги в аналізі даних досліджень,
  • складання місцевих програм надання соцпослуг і самих моделей соцпослуг;
  • організація механізмів надання пільгового житла ВПО;
  • розробці спецпрограми візитів по темі: «Питання безпеки, соціального згуртування і примирення та роль соціальних служб в цьому процесі» для навчання та інформування місцевих НГО, громад про можливості якісного надання соцпослуг в умовах реформи в цій сфері.

Місцевим ОГС (организациям громадянського суспильства) та їх експертам (консультантам, психологам):

- вивчити механізми впровадження соціальних стандартів;

- вивчити можливості і механізми участі НДО та бізнесу в "соціальних замовленнях" або фінансуванні проектів по поліпшенню якості соцпослуг за рахунок коштів місцевих бюджетів;

- провести діалоги з соціальними службами та соцпрацівниками по темі «Питання безпеки, соціального згуртування і примирення та роль соціальних служб в цьому процесі» для можливої опрацювання та обговорення можливостей реалізації спільних проектів поліпшення і адвокатування їх на фінансування, в тому числі в донорські установи.

Місцевим органам влади ОТГ:

- створити соціальні паспорти за новою формою;

- провести дослідження потреб населення в соцпослуги;

- на основі аналізу потреб визначити спектр соцпослуг і кількість потребуючих в них громадян;

- визначитися з моделями організації в громадах необхідного населенню спектра соцпослуг не забуваючи про їх стандарт;

 - навчити персонал і основі консультацій облдепартамента соцзахисту і шляхом стажувань в поки ще існуючих районних управліннях соцзахисту населення і ЦСМах;

- провести аналіз ринку послуг, в тому числі НГО та ФОПів, які можу взяти на себе їх якісне надання;

- провести аналіз нерухомості, де і яким чином можна надавати дані послуги

- зробили по соцпослуг розділи на сайтах за прикладом Чміровской і Троїцької ОТГ:

http://chmyrivska-gromada.gov.ua/socialni-poslugi-13-31-44-30-11-2017/

http://troicka-gromada.gov.ua/socialni-poslugi-14-44-07-16-11-2017/

  • провести переговори з міжнародними організаціями та представити їм на публічних заходах свої проблеми в даній сфері з проханням надання міжнародної допомоги в даному напрямку.

Представникам міжнародних організацій, в тому числі ПРООН:

- звернути увагу на таблицю проблем (вище по тексту), в тому числі на умови роботи соцпрацівників у Станично-Луганському районі;- звернути увагу на рекомендації зазначені вище з метою включення в поточні плани відповідно до пріоритетів донорів.

Всім учасникам семінару:

  • ділитися корисною інформацією і створювати мережі для швидкого взаємодії і увійти в швидке спілкування і обмін інформацією в спеціально створеної тематичної групи на Фейсбук "Cоціальні служби Луганщини в процесах безпеки, соцєдності, примирення/ UNDP"

https://www.facebook.com/groups/1808156282810020/

- не боятися помилок і невдач;

- проявляти ініціативу, розробляти ініціативи і проекти, займатися фандрейзинг та адвокасі кампаніями, підвищуючи при цьому свій рівень знань в темі організації та надання якісних соціальних послуг;

- спільно опрацювати ініціативу нової зароджується організації, представники якої були присутні на семінарі (Роман Царевский) для організації в м Лисичанськ громадського центру соціально-психологічної реабілітації дітей-інвалідів та їх сімей, в тому числі і постраждалих від конфлікту.

Необхідно сказати спасибі організаторам за надану можливість зустрітися за відвертим діалогом. Даний захід - це ініціатива, яка профінансована при при підтримці Уряду Нідерландів в рамках реалізації проекту "Верховенство Права і правосуддя для громад в постраждалих від конфлікту районах України" (ROL), підтримується Проектом «Відновлення управління та примирення в охоплених конфліктом громадах України», який реалізується ПРООН в Україні за підтримки Швейцарської Конфедерації, Уряду Швеції в рамках Програми ПРООН «Відновлення управління та примирення", що працює на Сході України і її партнерка еров - Луганської обласної державної адміністрації, і зокрема Департаменту соціального захисту населення ОДА.

{gallery}news_2017/2017-12-26/01:::0:0{/gallery}

 

 

Яндекс.Метрика